Premium 2D RPG-äventyr
Mirador är ett betalt äventyrsspel från EgretGames. Denna 2D-rollspelsupplevelse sätter dig i rollen som en mystisk äventyrare, släppt mitt i ett antikt tempel. Omgiven av monster finns det ingen annan väg än att kämpa, bli starkare och låsa upp nya förmågor. Börjar långsamt och enkelt, växer detta spel snabbt till en mycket utmanande utforskningserfarenhet.
Dess användning av 2D pixelkonst-stil och chiptune-musik gör Mirador till en bra retro-upplevelse. Den delar den smidiga animationen och svårigheten hos Hollow Knight, och en visuell stil nära en top-view Dead Cells.
Minimal story, maximum action
Mirador är en av dessa action-äventyrsspel som erbjuder en enkel premiss och lämnar dig att slåss mot fiender. Det är inte direkt story-driven, och det anstränger sig inte för att berätta mer om spelet och världen. Det har inte ens några dialoger. Du utforskar helt enkelt kartan, fortsätter från ett område till ett annat, och slåss mot fiender som ökar i antal och svårighetsgrad.
Att dö är inte ett problem, eftersom det finns regelbundna sparplatser för att behålla din framsteg. Dessutom fungerar det inte som de flesta Souls-liknande spel där du tappar något av värde vid döden. Här kan du dö, återuppstå och försöka igen utan att riskera något. När det gäller grafiken har bossarna imponerande designer som kombinerar tribal och ockulta koncept—alla med mycket utmanande rörelsemönster.
Några av spelets problem handlar om optimering. Det finns tillfällen då spelet inte svarar bra, eller när rörelse- och animeringsglapp uppstår. Dessa problem inträffar ovanpå att kontrollerna inte går att omkonfigurera alls. Det är också ganska nedslående att ett så bra spel också inte har stöd för kontroller. I grund och botten gör de fasta tangentbordskontrollerna och de sporadiska glapparna spelet ytterligare utmanande.
{\"translation\": \"Forfarande ett måste-att-prova
Mirador kunde fortfarande använda mer innehåll och mer optimering, men det finns ingen skada i att prova det. Det är definitivt värt pengarna för spelupplevelsen det har att erbjuda. Det ser enkelt ut men är faktiskt ganska utmanande att slutföra. Genom att fokusera på action och äventyr istället för historia eller dialog blir det en tyst upplevelse som fortfarande är engagerande.
\"}